سفارش طراحی لوگو

صدها فریلنسر متخصص، آماده انجام پروژه های طراحی لوگو هستند!

تضمین کیفیت

قبل از سپردن پروژه طراحی لوگو خود به گرافیست؛ به پروفایل فریلنسری که شامل: "رزومه، نمونه کارها و نظر مشتریان قبلی است" دسترسی دارید.

رایگان

ایجاد پروژه طراحی لوگو و ارتباط با فریلنسر رایگان است؛ فقط حق‌الزحمه فریلنسر را پرداخت می‌کنید.

مدیریت زمان

روی کار اصلی خود تمرکز کنید و اجرای پروژه را بسپارید به فریلنسرهای ماهر و تایید صلاحیت شده.

قرارداد اَمن

پرداخت هزینه به فریلنسر تنها پس از اتمام موفق پروژه و تایید رضایت شما انجام خواهد شد.

کش بک

با سرویس Cash Back پارس‌فریلَنسر تا ۵% هزینه انجام پروژه، بصورت آنی به کیف پول شما واریز می‌شود.

سفارش طراحی لوگو
مورد تایید برترین های ایران

برونسپاری پروژه طراحی لوگو
چطور کار میکند؟

ابتدا پروژه‌ای را با جزئیات دقیق و مشخص تعریف نمایید تا فریلنسرها دقیقاً بدانند چه انتظاری از آنها می‌رود.

ثبت سریع پروژه

ثبت پروژه

ثبت رایگان و سریع پروژه؛
فقط با تکمیل عنوان و توضیحات.

انتخاب متخصص

مناسب‌ترین فرد را بر اساس تخصص و پیشنهاد قیمت انتخاب کنید.

پرداخت امن

هزینه انجام پروژه را به حساب اَمن پارس‌فریلَنسر واریز نمایید تا اطمینان حاصل شود پول شما تا تحویل کار محفوظ است.

تحویل و پرداخت

در صورت رضایت از کار، پروژه را تحویل گرفته و حق‌الزحمه فریلَنسر را آزاد کنید.

فریلنسر شوید

کسب در آمد

روی پروژه های طراحی لوگو
پیشنهاد همکاری ثبت کن!

جستجو کن
استخدام فریلنسر

استخدام متخصص

برای انجام پروژه های طراحی لوگو
بهترین متخصص دورکار رو استخدام کن!

ثبت آگهی

دسته بندی پروژه های فریلنسری

پارس فریلنسر بیش از 1800 مهارت را پشتیبانی می کند

پرسش های متداول

پروژه های طراحی لوگو

تعرفه طراحی لوگو در پارس فریلَنسر کاملا توافقی است و با توجه به نیازهای پروژه از جمله: تخصصی یا عمومی بودن لوگو، تعداد ادیت، منبع، پیچیدگی طرح، مدت زمان انجام پروژه و … در تعیین قیمت نهایی انجام پروژه تاثیر گذار است.

اولین گام ایجاد پروژه است، درخواست خود را در قالب پروژه در پارس‌فریلنسر ایجاد کنید. سپس فریلنسرها برای انجام پروژه شما پیشنهاد همکاری ثبت می‌کنند. پروفایل فریلنسرها که شامل نمونه کارها و رزومه کاملی از آنها می باشد را بررسی کنید. در نهایت بهترین فریلنسر را انتخاب کنید.

در پلتفرم پارس‌فریلَنسر پرداخت کارفرما به فریلنسر از طریق سیستم پرداخت امن انجام می‌شود، به اینصورت که کارفرما هزینه‌ی انجام پروژه را در سایت سپرده‌گذاری می‌کند و هر زمان که پروژه یا خدمت مورد نظر را تحویل گرفت و از نتیجه کار رضایت داشت پرداخت‌امن را برای فریلنسر آزاد کرده و سایت مبلغ سپرده‌گذاری شده را به حساب فریلنسر انتقال می‌دهد.

چنانچه به هر نحوی در فرآیند انجام پروژه با مشکل مواجه شدید، می‌توانید موضوع را از طریق گزینه حل اختلاف در میزکار، به تیم داوری ارجاع دهید تا با توجه به مستندات پروژه از حق و حقوق شما دفاع شود.

نمونه کارها، رزومه، سوابق شغلی، اطلاعات تماس و ... را می توانید در پروفایل فریلنسر مشاهده کنید.
150.000+ فریلنسر احراز صلاحیت شده
freelancer Photo
صالح علیرضایی

گرافیست

freelancer Photo
نصیبه دارایی

متخصص سئو

freelancer Photo
رویال

وردپرس کار

freelancer Photo
دکتر فاروق امین مظفری

نویسنده

freelancer Photo
احمد جوادی

معمار

15سال سابقه

اتوکد مدیریت پروژه عمران

کارفرما در حال ایجاد پروژه
element element element element element

مزیت های استخدام متخصص در پارس فریلنسر

با کمترین هزینه برای انجام پروژه های خود بهترین متخصصین را استخدام کنید.

    قیمت توافقی:

    از میان پیشنهادها بهترین فریلنسر یا تیم متخصص را بر اساس قیمت انتخاب کنید!

    دسترسی به سوابق:

    امکان بررسی کامل پروفایل: رزومه کاری، نمونه کارها و خدمات متخصصین، قبل از استخدام!

    بدون کمیسیون و مالیات:

    عدم دریافت کمیسیون و مالیات بر ارزش افزوده روی پروژه و استخدام تمام وقت!

    قرارداد اَمن:

    تضمین رضایت کارفرما و گارانتی بازگشت وجه با سیستم پرداخت اَمن!

    استخدام موقت یا دائم:

    امکان عقد قرارداد همکاری با فریلنسرها و تیم‌ها بصورت پروژه‌ای، موقت یا تمام وقت!

    سیستم داوری:

    حل تخصصی اختلافات در روند انجام پروژه توسط کارشناسان داوری!

    قرارداد NDA:

    ثبت رایگان قرارداد تعهدنامه عدم افشاء اطلاعات بصورت آنلاین!

    دریافت پاداش:

    واریز آنی ۵% از هزینه انجام پروژه به عنوان هدیه به کیف پول!

رایگان شروع کنید
  • 150
  • هزار

فریلنسر

  • 8
  • سال

تجربه حرفه‌ای

  • 15
  • هزار

پروژه موفق

  • 236

سرویس برای فروش

سفارش طراحی لوگو؛ تعرفه‌ها و راهکارهای استخدام متخصص طراحی لوگو

یک کاربر معمولی 7 ثانیه طول می‌کشد تا درباره برند شما قضاوت کند. مسلماً، اینکه بخواهید از این دریچه کوچک، برندتان را کاملا به مخاطب معرفی کنید، کار مشکلی است. اما با رعایت اصول طراحی لوگو، می­توانید این کار ممکن کنید. این مقاله هر آنچه را که باید در مورد لوگوها بدانید را به شما آموزش می‌دهد. در ادامه، دربارهاصوال، نکات و روش­های طراحی لوگو صحبت می­کنیم.

طراحی لوگو

با طراحی لوگو، شما یک ابزار ارتباط بصری دارید که به شما کمک می‌کند پیام خود را به مخاطب منتقل کنید. لوگوها از متن، رنگ، شکل و تصاویر تشکیل شده‌اند. لوگو به عنوان یک تصویرکه خود توضیحی می‌کند، عمل می­کند. تصویری که مردم می‌توانند از آن برای ارتباط با برند شما استفاده کنند. لوگو به مخاطبان اطلاعات می‌دهد و در عین حال چیزی به آن‌ها می‌دهد تا برند و ایده‌های شما را با هم مرتبط کند.

نشانه‌های گرافیکی مدت‌هاست که توسط انسان‌ها برای معرفی محصولات، بیزینس ها و حتی خاندان­ ها استفاده می‌شود. ممکن است نمونه آن را در نشان خانواده ­های سلطنتی و موارد مشابه دیده باشید.

هدف از لوگو چیست؟

شاید بسیاری فکر کنند هزینه کردن برای سفارش طراحی لوگو، هدر دادن سرمایه است. اما علامت تجاری شما چیزی بیش از یک طرح برای زیبا کردن برند و بسته بندی شماست. لوگو طرحی ارزشمند است که می­توانید از آن برای بهبود تعامل با برندتان استفاده کنید.

جدا از اینکه لوگو، چهره کسب و کار شماست، به شما امکان می‌دهد بر تصمیمات مصرف کننده تأثیر بگذارید. یک تحقیق نشان داد که مصرف کنندگان برای هویت بصرییک شرکت ارزش قائل هستند. 74٪ از مصرف کنندگان لوگو را به عنوان یک عامل تعیین کننده هنگام تصمیم گیری برای خرید ذکر می‌کنند.

لوگواولین چیزی است که مخاطبان می‌بینند و از آنها دعوت می‌کند تا در مورد کالاها و خدمات یک شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنند. بنابراین در سفارش طراحی لوگو و یا استخدام متخصص طراحی لوگو، حتما کیفیت و خلاقیت طراح را مد نظر قرار دهید.

تصویر تثبیت شده برند، به شما امکان می‌دهد وفاداری به برند را نیز پرورش دهید. لوگو همچنین تأثیر مثبتی بر سرنخ‌های موجود و بالقوه دارد. می‌توانید از آن به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده کنید و ثبات برند را افزایش دهید،به صورتی که می‌تواند درآمد شما را تا 33 درصد افزایش دهد.

راهکارهای استخدام متخصص طراحی لوگو

امروزه، برندها گزینه‌های زیادی برای استفاده در ایجاد هویت برند دارند. هر کدام دارای امتیازات منحصر به فرد خود و همچنین قیمت متفاوت هستند. ببینید کدام روش برای شما مناسب است. یکی از راهکارهای استخدام متخصص طراحی لوگو، این است که ببینید آیا  بر مفاهیم این حوزه تسلط دارد یا خیر.

1. با یک شرکت مشاوره طراحی همکاری کنید

سفارش طراحی لوگو به یک آژانس برای ایجاد هویت برند ممکن است برای برخی پرهزینه باشد. با این حال، با این روش می‌توانید مطمئن شوید که متخصصان می‌تواننددر هر قدم شما را راهنمایی کنند. این شرکت‌ها اغلب راه‌حل‌های برندسازی دیگری برای ارائه خدمات کامل دارند، مانند بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات و غیره.تعرفه‌ طراحی لوگو، با توجه به میزان تسلط طراح متفاوت است.

2. برون سپاری

در حال حاضر تعداد زیادی پلتفرم فریلنسری در اینترنت وجود دارد که می­توانید سفارش طراحی لوگو را در آن ثبت کنید. شما می‌توانید از این راه برای اجرای طراحی لوگو استفاده کنید. از نظر هزینه، این گزینه میان رده است. این روش شما را با طراحان مستقلی که هرکدام پیشنهادهای طراحی خودشان را برای شما ارسال می‌کنند، مرتبط می‌کند. از میان گزینه ­های زیادی که ارسال می­شود، می‌توانید موردی را که بیشتر دوست دارید پیدا کنید و از آن برای هویت خود استفاده کنید.

3. مسیر طراحی شخصی را انتخاب کنید

برای کسانی که بودجه زیادی برای کمک‌های حرفه‌ای ندارند، امکان سفارش طراحی لوگو به دیگران وجود ندارد. در این مورد خودتان کار را انجام دهید. با این حال، این بدان معنا نیست که کاملاً از صفر شروع کنید. مولدهای لوگوی آنلاین،کتابخانه‌های طراحی و همچنین ابزارهایی را برای سفارشی کردن عناصر طراحی بر اساس میل شما ارائه می‌دهند.

تعرفه طراحی لوگو

در ادامه 10 عامل اصلی و تعیین کننده در تعرفه طراحی لوگو، آورده شده است. یکی از راهکارهای استخدام متخصص طراحی لوگو، دقت به نکات زیر است.

1. پیچیدگی طراحی لوگو

پیچیدگی طراحی لوگو یکی از بزرگترین عواملی است که بر قیمت طراحی لوگو تاثیر می­گذارد. یک لوگوی ساده با خطوط تمیز و اشکال اولیه معمولاً هزینه کمتری نسبت به طراحی پیچیده تر با گرافیک دقیق و رنگ های متعدد دارد. طراحی پیچیده نیاز به زمان و تلاش بیشتری برای ایجاد دارد که باعث افزایش هزینه می­شود.

2. سطح سفارشی سازی لوگو

سطح سفارشی سازی عامل دیگری است که بر هزینه طراحی لوگو تأثیر می­گذارد. یک قالب لوگوی از پیش طراحی شده هزینه کمتری نسبت به طراحی لوگوی سفارشی دارد که به طور خاص برای کسب و کار شما ایجاد شده است. طراحی سفارشی نیاز به زمان و تلاش بیشتری برای ایجاد دارد که باعث افزایش هزینه می­شود.

3. تجربه و تخصص طراح لوگو

تجربه و تخصص طراح لوگو نیز در تعیین تعرفه طراحی لوگو نقش بسزایی دارد. یک طراح با تجربه و تخصص بیشتر معمولا هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت می­کند. با این حال، اگر می خواهید یک طراحی لوگو با کیفیت بالا و حرفه ­ای داشته باشید، ممکن است هزینه آن ارزشش را داشته باشد. بیشتر از تعرفه طراحی لوگو، به کیفیت آن اهمیت دهید.

4. استفاده و مجوز لوگو

استفاده و مجوز طراحی لوگو نیز می­تواند بر تعرفه طراحی لوگو تاثیر بگذارد. اگر می­خواهید از لوگو برای اهداف متعدد مانند وب سایت، رسانه­ های اجتماعی و مطالب بازاریابی استفاده کنید، هزینه آن بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، اگر می­خواهید حقوق انحصاری لوگو را داشته باشید، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه بیشتری داشته باشید.

5. زمان طراحی لوگو

زمان طراحی لوگو نیز می­تواند بر هزینه طراحی لوگو تاثیر بگذارد. اگر نیاز دارید طراحی لوگو به سرعت تکمیل شود، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه بیشتری داشته باشید. با این حال، اگر زمان بیشتری دارید، ممکن است بتوانید برای هزینه کمتر مذاکره کنید.

6. اندازه طرح لوگو

اندازه طراحی لوگو نیز می­تواند روی قیمت طراحی لوگو تاثیر بگذارد. طراحی لوگوی بزرگتر معمولاً هزینه بیشتری نسبت به طراحی کوچکتر دارد. طراحی بزرگتر نیاز به زمان و تلاش بیشتری برای ایجاد دارد که باعث افزایش تعرفه طراحی لوگو می­شود.

7. صنعت یا حوزه کاری

صنعت یا جایگاه کسب و کار نیز می تواند بر هزینه طراحی لوگو تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، یک لوگو برای یک شرکت حقوقی ممکن است به طراحی سنتی و حرفه­ای تر نیاز داشته باشد، در حالی که یک لوگو برای یک آژانس خلاقیت ممکن است نیاز به طراحی هنری و مدرن تر داشته باشد. پیچیدگی و سطح سفارشی سازی مورد نیاز برای طراحی لوگو ممکن است بسته به صنعت یا جایگاه متفاوت باشد، که می­تواند بر هزینه تاثیر بگذارد.

8. تعداد مفاهیم طراحی لوگو

تعداد کانسپت­های طراحی ارائه شده توسط طراح لوگو نیز می­تواند بر تعرفه طراحی لوگو تأثیر بگذارد. اگر می­خواهید چندین مفهوم طراحی را انتخاب کنید، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه بیشتری داشته باشید. با این حال، داشتن مفاهیم طراحی بیشتر می­تواند به شما کمک کند که یک طراحی لوگو دریافت کنید که نیازهای برندسازی کسب و کار شما را برآورده می­کند.

9. اصلاحات طراحی لوگو

تعداد بازنگری هایی که در فرآیند طراحی لوگو گنجانده شده است نیز می تواند بر قیمت طراحی لوگو تأثیر بگذارد. اگر می خواهید چندین بار در طراحی لوگو تجدید نظر شود، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه بیشتری داشته باشید. با این حال، بازبینی‌های بیشتر می‌تواند به شما کمک کند که طراحی لوگویی دریافت کنید که نیازهای برند تجاری شما را برآورده می‌کند.

10. خدمات اضافی

خدمات اضافی مانند دستورالعمل­های برندسازی، طراحی وب، طراحی کارت ویزیت، بازاریابی و طراحی سایت نیز می تواند بر هزینه طراحی لوگو تأثیر بگذارد. اگر این خدمات اضافی را می خواهید، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه بیشتری داشته باشید. با این حال، این خدمات می تواند به اطمینان حاصل شود که نام تجاری کسب و کار شما منسجم و سازگار است.

چهار نوع متداول لوگو

هنر ایجاد هویت برند و طراحی لوگو، به شکل‌های مختلفی به خود می‌گیرد. بیش از یک راه برای شما وجود دارد که بتوانید خود را در بازار معرفی کنید. آشنایی بیشتر با انواع مختلف علامت‌های تجاری به شما امکان می‌دهدگزینه‌های خود را گسترده‌تر کنید و به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید کدام یک برای تجارت شما مناسب‌تر است. این نکات را در زمان سفارش طراحی لوگو به یاد داشته باشید.

1. لوگو تایپ یاWordmark

لوگوتایپ، لوگویی است که با استفاده از حروف اسم برند، طراحی می­شود و نام کسب و کار شما را به تصویر می‌کشد. این لوگو به مخاطبان شما امکان می‌دهد تا با نام کامل شما بیشتر آشنا شوند و گزینه‌ای عالی برای شرکت‌های جدید است. این طرح توسط برندهای بزرگی مانند کوکاکولا و گوگل استفاده می‌شود.

2. لوگویLettermark

این طرح که به عنوان لوگوی مونوگرام یا لوگوی اولیه نیز شناخته می‌شود، از نام مختصر یک برند تشکیل شده است. درواقع فقط از ک یا چند حرف استفاده می­کند. اینروش، برای مشاغلی با نام‌های بلند یا برندهایی انجام می‌شود که می‌خواهند هویت بصری مختصری داشته باشند.

همچنین انتخاب خوبی برایشرکت‌های معتبری است که از سال­ها قبل فعالبوده‌اند. AdAge، Dunkin' و Weight Watchers برخی از برندهای بزرگی هستند که از این نوع طراحیاستفاده کرده­اند.

3. لوگو علامت ترکیبی

علامت ترکیبی هر دو طرح ذکر شده در بالا را با هم ترکیب می‌کند. Balmain Paris و Adobe برخی از شناخته‌شده‌ترینلوگوهای ترکیبی امروزی را دارند. این طراحی به معرفی مستقیم برند شما کمک می‌کند زیرا دو نسخه متفاوت از هویت شما را به طور همزمان ارائه می‌دهد.

4. علامت تجاری

هر لوگویی همراه با متن نیست. برخلاف طرح‌هایی که تاکنون در مورد آن صحبت کرده‌ایم، لوگوی علامت تجاری از نقاشی‌ها به عنوان شناسه برند استفاده می‌کند و نه چیز دیگری. شرکت‌های معروفی مانند استارباکس و اپل از این سبک استفاده کردند.

نکات مهم در انتخاب لوگو

علاوه بر انتخاب بین انواع طراحی لوگو، فاکتورهای دیگری در ایجاد لوگو نقش دارند. مطمئنا شما دوست دارید درمورد تمام جنبه­ های طراحی لوگو اطلاعات داشته باشید. پس همچنان با ادامه مطلب با ما همراه باشید. به یاد داشته باشید شما میتوانید خودتان لوگو را طرحی کنید (اگر با گرافیک آشنا باشید) و یا با یک شرکت برندسازی کار کنید و سفارش طراحی لوگو را به متخصصین این کار بسپارید.

لازم است تذکر دهیم که صرفا انتخاب بهترین طرح‌ها کافی نیست. گیرایی و منتقل کردن حس و هدف برند شما نیز اهمیت بسیاری دارد. بنابراین ضروری است مطمئن شوید که لوگو به شما امکان می‌دهد به اهداف خود برسید. در این بخش سه نکته مهم را بیان می­کنیم که به شما در انتخاب لوگوی مناسب برای برندتان کمک می‌کند. در سفارش طراحی لوگو، موارد زیر را فراموش نکنید.

1. مقیاس پذیری لوگو

یک لوگوی مؤثر یک لوگوی کاربردی است. شما می‌خواهید مطمئن شوید که لوگوی شما در ابعاد یا اندازه‌های مختلف به خوبی نمایش داده می‌شود. این مساله به شما امکان می‌دهدکار آسان‌تری برای استفاده از آن در سایر مواد مانند کارت ویزیت یا تبلیغات داشته باشید. لوگو روی تمام موادی که آن را چاپ می­کنید باید خوانا و قابل درک باشد.

2. اهداف برند

می‌خواهید برند شما به‌عنوان یک برند هیجان‌انگیز شناخته شود؟ یامی‌خواهید پر زرق و برق به نظر برسد؟ شناسایی اهداف برند شما نقش مهمی در انتخاب لوگو دارد. بهتر است بازار حوزه کاری خودتان را مطالعه کنید تا بیشتر متوجه شوید که چگونه می‌توانید شرکت خود را منحصر به فرد و به یاد ماندنی معرفی کنید.

3. رقبا

می گویند تقلید بهترین تعارف است. اما این موضوع در مورد طراحی لوگو صادق نیست. تقلید در طراحی لوگو ممکن است مشتریان را گیج کند و تأثیر هویت برند شما را کاهش دهد. شما باید مطمئن شوید که لوگوی شما شبیه سایرمارک‌های موجود در بازار نیست. به علاوه، این مساله از گرفتار شدن شما در دعاوی ناخواسته مربوط به نقض علامت تجاری جلوگیری می‌کند.

7 اصل طراحی لوگو

هنگامی که وقت گذاشتید و فهمیدید که برای "طراحی" لوگوی خود به چه چیزی نیاز دارید و برای چه کسی باید بیشترین معنی را داشته باشد، می‌توانید پس از سفاش طراحی لوگو، شروع به هدایت طراح کنید. همانطور که گزینه‌های ارائه شده را مرور می‌کنید،آن‌ها را با در نظر گرفتن این اصول ارزیابی کنید:

1. سادگی

بهترین لوگوها آن‌هایی که به بیننده احساس فوری و واضحی از «شما» می‌دهند، تمیز و بی آلایش هستند. به طور کلی، کمتر، بیشتر است و سادگی تأثیرگذارتر است.

2. به یاد ماندنی بودن

یک لوگو را باید به راحتی پس از یک نگاه به خاطر آورد. به هر حال، یک نگاه معمولاً تمام چیزی است که لوگوی شما از اکثر مردم دریافت می‌کند.

لوگو مانند هر نماد دیگری، باید به معنای چیزی منحصر به فرد باشد، و باید به راحتی آن را به خاطر آورد. یادآوری لوگویی که پیچیده، شلوغ، دارای بخش‌ها و تکه‌های متعدد یا بیش از حد است، برای بیننده دشوار خواهد بود. این مساله باعث می­شود که «دریافت»پیام آن مشکل باشد و در نتیجه به راحتی کنار گذاشته شود.

3. اصالت

یک جستجوی سریع در لوگوهای صنعت خودتان انجام دهید و به دنبال الگوها باشید. از تقلید از آنها خودداری کنید.

4. مدرن و در عین حال بی زمان

طرح "مدرن" "امروزی" است، امروزی باشید اما نه آنقدر "امروزی" که پنج سال دیگر لوگوی شما احمقانه به نظر برسد.مدرن با مد روز متفاوت است. یک روند "امروز مد" است و به طور طبیعی دیر یا زود از چرخه خارج می‌شود.

یک لوگو باید مدرن باشد و شرایط امروزی را نیز داشته باشد، اما به اندازه. نباید آنقدر در مد روز غرق شد که با گذشت زمان کمی، لوگو قدیمی به نظر برشد و جذابیتش را از دست بدهد. رویکرد کلی شما باید مدرن باشد، همانطور که عناصر، رنگ‌ها و حروف چاپی خاص باید مدرن باشد.

برخی از لوگوها در طول زمان کمی تغییر کرده‌اند، یعنی به گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند تا آنها را مدرن‌تر کند، اما عناصر ضروری را دست نخورده نگه داشته‌اند، مانند UPS، Starbucks و Burger King.

5. تعادل

بهترین لوگوها با استفاده از اصول تناسب و تقارن طراحی می‌شوند. در لوگوی اپل و لوگوی توییتر می‌توانید ببینید که چگونه از دایره‌هایی از مقادیر متناسب و همچنین تقارن برای ایجاد کیفیت زیبایی‌شناختی دلپذیر و متعادل استفاده شده است.

6. مکمل

دستگاه گرافیکی لوگوی شما و تایپ فیس شما با هم کار می‌کنند و یکدیگر را تقویت می‌کنند. اگر دستگاه گرافیکی شما خطی است، حروف پیچیده را انتخاب نکنید. لوگوی پپسی، نشان می‌دهد که عناصر متنی و عناصر بصری، آینه و مکمل یکدیگر هستند.

7. تطبیق پذیری

لوگوی شما به طرق مختلف و در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در اینجا فقط چند مورد را ذکر می­کنیم:

1- روی تی شرت، کلاه وبسته‌­بندی­ها

2- روی خودکار، جاکلیدی و بطری آب

3- روی بنرهای افقی و عمودی

4- در طرح­های با زمینه سیاه و سفید (مطمئن شوید که طراح شما - لوگوی شما را به رنگ سیاه و سفید ایجادمی‌کند تا در صورت لزوم این نیازها را برآورده کند)

5- خیلی بزرگ و خیلی خیلی کوچک

6- در کنار لوگوی سایر شرکت­ها، مانند لوگوهای مربوط به محصولات و خدمات خاص

اشتباهات در طراحی لوگو

طراح نمی‌توانند اشتباه کنند، به خصوص زمانی که برای استارتاپ‌هایی طراحی می‌کنند که زمان کافی برای ایجاد دستورالعمل‌های قوی برای برندشان ندارند. در اینجا برخی از نکاتی که طراحان باید بدانند را آورده­‌ایم، به خصوص اگر فاقد یک خلاصه طراحی گسترده از مشتری باشند:

1- ترندها: طراحان باید به جای همگامی با مد، طرحی جاودانه داشته باشند.

2- روانشناسی رنگ: رنگ‌ها احساسات را منعکس می‌کنند.اگر به درستی انتخاب نشوندمی‌توانند بر خلاف پیام برند عمل کنند. به عنوان مثال، آبییک رنگ رایج برای بانکداری است زیرا کاربران اعتماد را با رنگ آبی معنا می‌کنند. قرمز در بانکداری کمتر رایج است، زیرامی‌تواند نشان دهنده هیجانیا حتی خطر باشد.

با این حال، برخی از بانک‌های موفق در لوگوی خود رنگ قرمز دارند. علاوه بر این، طراحان باید فرهنگ مخاطب هدف را در نظر بگیرند– به عنوان مثال، رنگ قرمز در فرهنگ‌های شرقیمی‌تواند نماد خوشبختی باشد.

3- تایپوگرافی: بهتر است فونتی انتخاب کنید که ماهیت برند را منعکس کند و از نظر بصری جذاب و خوانا باشد. فونت‌هایی که در چندین رسانه ترجمه می‌شوند، انتخاب‌های خوبی هستند. برخی از برندهای بزرگ و موفق توانسته‌اند خود را بایک حرف، به مصرف­ کنندگان معرفی کنند.

4- طراحی‌های بیش از حد پیچیده: لوگوهایی با جزئیات بسیار زیاد می‌توانند کاربران را گیج کنند و تجربه‌ای منفی به آنها بدهند.

5- تصاویر شطرنجی: تصاویر وکتور بهتر هستند زیرا تصاویر شطرنجی ممکن است در اندازه‌های بزرگتر باعث ایجاد پیکسل شوند.

6- تصاویر استوک و کپی شده: این مساله ممکن است در مورد کپی رایت، شما را دچار مشکل کند.

7- دسترس‌پذیری: دسترسی‌پذیری یک کلمه کلیدی در طراحیUX است و طراحی لوگو از این قاعده مستثنی نیست. بسیار مهم است که تضاد رنگ را در نظر بگیرید - به عنوان مثال، ترکیب قرمز و سبز می‌تواند برای کاربران مشکل ایجاد کند.

8- تست کاربر: برند باید ببیند که کاربران و مشتریانش لوگو را دوست دارند یا خیر. بنابراین آزمایش منظم لوگو در چندین پلتفرم و اندازه ضروری است.

نتیجه گیری

لوگوها به مشاغل با اندازه‌های مختلف اجازه می‌دهند تا برند خود را به صورت استراتژیک ارائه کنند. این قطعه نسبتاً کوچک از طراحی گرافیکی به طرز چشمگیری بر نحوه درک مصرف­ کننده تأثیر می‌گذارد. وقتی به درستی انجام شود، می‌تواند برای برند شما شگفت‌انگیز باشد و رشد کسب‌وکار را تقویت کند. در سفارش طراحی لوگو، وسواس به خرج دهید و تمام نکات و اصول ذکر شده را در نظر بگیرید.

همین امروز شروع کنید!

برای انجام پروژه های خود فریلنسر استخدام کنید!
یا به عنوان فریلنسر با هر مهارت و تخصصی که دارید پروژه انجام دهید.

ثبت سریع و رایگان پروژه عضویت فریلنسر
همین امروز شروع کنید

پارس فریلنسر(ParsFreelancer)، به صرفه‌ترین و سریع‌ترین پلتفرم فریلنسینگ و برون‌سپاری پروژه در ایران است.

برخی از پروژه‌هایی که می‌توانید آن‌ها را به فریلنسرهای حرفه‌ای بسپارید و یا به عنوان متخصص، انجام دهید:  تولید محتوای سایت و شبکه‌های اجتماعی، ساخت اپلیکیشن موبایل و نرم افزار، طراحی سایت، برنامه نویسی، تایپ و ترجمه، عکاسی، طراحی لوگو، طراحی بنر، طراحی پوستر، طراحی چهره، ویراستاری، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، سئو SEO، ادیت و ویرایش عکس، ساخت و تدوین ویدئو و تیزر، ساخت اینفوگرافیک، مدل‌سازی، ویرایش فایل‌های صوتی، آهنگسازی، پروژه‌های مهندسی، علوم تجربی، هنر، معماری، طراحی داخلی و هر پروژه‌ای که بتوان بصورت آنلاین انجام داد.

پیام ها