استفاده از ویدیو در تبلیغات ایمیلی

معین کریمی
نمونه کار


زمان صرف شده

0 روز

مبلغ دریافتی

0 تومان

توضیحات

استفاده از ایمیل برای بازاریابی نه تنها باعث معرفی محصولات و کسب‌وکار شما می‌شود، بلکه باعث افزایش وفاداری مشتریان نیز می‌شود. اما تعریف دقیق‌تر تبلیغات ایمیلی چیست؟ ایمیل مارکتینگ یک کانال بازاریابی قدرتمند، نوعی از بازاریابی مستقیم و همینطور بازاریابی دیجیتال است که به لطف آن می‌توانید فهرست مشتریان خودتان را از محصولات جدید، تخفیف‌ها و سایر خدمات آگاه کنید. اگر بخواهید برندتان را رشد دهید یا فروش محصولاتتان را بیشتر کنید، تبلیغات ایمیلی یکی از مؤثرترین و محبوب‌ترین ابزارها است. اما تبلیغات ایمیلی فقط به معنای ارسال محتوای متنی و تصویری ساده نیست؛ بلکه شما می‌توانید از ویدیوها نیز در ایمیل‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید که مزیت‌های فراوانی دارد. به این سبک از تبلیغات، ایمیل مارکتینگ ویدیویی گفته می‌شود.

ایمیل مارکتینگ ویدیویی چیست؟

ویدیوها ابزار بسیار محبوبی برای تبلیغات دیجیتال هستند و هر چه می‌گذرد بازاریابان بیشتر به اهمیت استفاده از آن در استراتژی‌های بازاریابی خود پی می‌برند. برخلاف تصور بسیاری، استفاده از ویدیو در ایمیل‌ها می‌تواند باعث جذب مشترکان شما شده و نرخ تبدیل را نیز افزایش دهد. با استفاده از ویدیوها می‌توانید از قدرت محتوای بصری برای رساندن پیام تبلیغاتی خود به مشتریان استفاده کنید. چیزی که گاهی از اوقات با متن امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر بسیاری از بازاریابان ترجیح می‌دهند از ویدیو در ایمیل‌های تبلیغاتی خود استفاده کنند و به نتایج بسیار خوبی هم دست پیدا کرده‌اند. ترکیب قدرت ایمیل با ویدیو فوق‌العاده است. در ادامه به بررسی مزیت‌های استفاده از ویدیو در تبلیغات ایمیلی خواهیم پرداخت.

مزیت‌های استفاده از ویدیو در تبلیغات ایمیلی

به طور متوسط ۷۸ درصد کاربران به صورت هفتگی ویدیوهای آنلاین را تماشا می‌کنند و ۵۵ درصد آن‌ها روزانه این کار را انجام می‌دهند. در مجموع هم ۶۰ درصد مردم ترجیح می‌دهند یک ویدیو را به جای تلویزیون از کانال‌های آنلاین تماشا کنند. این آمار به وضوح نشان می‌دهد که همه ویدیوها را دوست دارند. همین دلیل محکمی برای این است که ویدیوها را در ایمیل‌های تبلیغاتی کسب و کار خود نیز بگنجانید. اما اگر هنوز برای استفاده از ویدیوها در استراتژی ایمیل مارکتینگ خود متقاعد نشده‌اید، در اینجا به بررسی دلایل دیگری از اهمیت این کار نیز خواهیم پرداخت.

۱. ویدیوها توجه بیشتری را جلب می‌کنند

هر چه دنیا پیشرفته‌تر می‌شود، دامنه توجه ما کمتر خواهد شد. جلب توجه کردن بسیار دشوار و نگه داشتن توجه روی محتوا از آن هم دشوارتر است. اینجاست که نباید از قدرت شگفت‌انگیز ویدیوها غافل شد. صدا و تصویر با هم می‌توانند توجه بیشتری را جلب خود کنند و برای مدت طولانی‌تری آن را حفظ کنند. ویدیوها محبوبیت فوق‌العاده‌ای را در بین کاربران به دست آورده‌اند؛ به طوری که تا پایان سال جاری میلادی حدود ۸۲ درصد ترافیک اینترنت جهانی صرف تماشا کردن می‌شود.

۲. درک ویدیوها برای کاربران بهتر است

ویدیوها باعث درگیرتر شدن کاربران با ایمیل‌های تبلیغاتی می‌شوند. و این به معنای درک بهتر پیام شما است. اکثر غریب به اتفاق بازاریابان ادعا می‌کنند که درک کاربران از محصولات آن‌ها پس از استفاده ویدیوها در استراتژی‌های بازاریابی‌شان بیشتر شده است. شما هم می‌توانید با اضافه کردن ویدیو به ایمیل‌های تبلیغاتی خود چنین نتایجی را به دست بیاورید. این یک موقعیت برد-برد را به وجود میاورد. هم مشترکان خسته نمی‌شوند و هم بیشتر شما را درک خواهند کرد.

۳. ویدیوها به آسانی وایرال می‌شوند

باز هم وقتی صحبت از جلب توجه کاربران و درگیر نگه داشتن آن‌ها می‌شوند، ویدیوها برنده هستند. به همین خاطر وایرال شدن آن‌ها خیلی آسان است. کاربران هر روز ساعت‌ها مشغول تماشای ویدیوهای مختلفی هستند. این یکی از بزرگ‌ترین دلایلی است که پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیو مثل یوتیوب به چنین محبوبیتی رسیده‌اند. شما با خلق یک ویدیو مناسب که هم مخاطبان را سرگرم می‌کند و هم اطلاعات مفیدی را به آن‌ها بدهد، می‌توانید انتظار داشته باشید در فضای مجازی وایرال شود.

۴. در نتایج جستجوهای گوگل رتبه دریافت می‌کنند

ویدیوها مستقیماً روی رتبه در نتایج جستجوهای گوگل تأثیرگذار نیستند. بلکه آن‌ها روی عواملی تأثیر می‌گذارند که در رتبه‌بندی سایت‌ها توسط الگوریتم‌های گوگل نقش دارند. برای الگوریتم گوگل ارزش محتوا بالاتر از هر چیز دیگری است. اشتراک‌گذاری یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که نشان می‌دهد ویدیوی شما ارزش بالایی دارد. اگر مخاطبان ویدیو شما را به اشتراک بگذارند، این یعنی به خوبی به هدف خود رسیده‌اید و گوگل آن را به عنوان یک محتوای باکیفیت در نظر می‌گیرد.

۵. باعث افزایش نرخ کلیک و بازگشت سرمایه (ROI) می‌شود

همه ویدیوها را دوست دارند. بنابراین بدیهی است که نرخ کلیک سایت شما با ویدیوها افزایش پیدا کند. یک ویدیوی جذاب می‌تواند بیشتر از یک پست وبلاگی ساده مخاطبان شما را جذب خودش کند. تبلیغات ایمیلی حاوی ویدیوها به لطف استفاده از صدا و تصویر، بدون آنکه کاربران تمرکز کنند می‌توانند آن‌ها را درگیر خود کنند. بازاریابان ایمیلی می‌گویند بعد از افزودن محتوای ویدیویی به ایمیل‌های خود با افزایش ۶۵ درصدی نرخ کلیک مواجه شده‌اند. حتی در برخی از موارد شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی نرخ کلیک بوده‌اند!

۶. عامل متمایزکننده‌ای برای برند شما است

ساده‌ترین راه متمایز کردن برند، استفاده از ویدیو است. ویدیوها به قدری انعطاف‌پذیر هستند که می‌توانید بدون محدودیت خلاقیت خودتان را با آن‌ها به رخ بکشید. راه‌های زیادی وجود دارد که به لطف آن می‌توانید ویدیوهایتان را متمایز کنید. ویدیوها اثرات ماندگارتری روی ذهن مخاطبان دارند.

۷. معیارهای اندازه‌گیری تبلیغات ایمیلی ویدیویی آسان است

معیارهای اندازه‌گیری و سنجش عملکرد کمپین‌های ایمیلی ساده هستند. اکثر گروه‌هایی که خدمات ایمیل مارکتینگ را ارائه می‌کنند، معیارهای اندازه‌گیری آن‌ها را هم ارائه می‌کنند. همین قضیه در مورد ایمیل مارکتینگ ویدیویی نیز صدق می‌کند.

۸. حس اعتماد را در مخاطبان شما ایجاد می‌کند

استفاده از ویدیوها در ایمیل مارکتینگ راه خوبی برای ایجاد اعتماد و ارتباط با مخاطبان شما است. ویدیوها به برند شما شخصیت می‌بخشد و به مخاطبان شما حس آشنایی دست بدهد. با اشتراک‌گذاری نکاتی در مورد کسب و کار خود یا ویدیوهای سرگرم‌کننده می‌توانید بذر حس اعتماد را در وجود آن‌ها بکارید. همچنین از این طریق می‌توانید برای معرفی محصول یا سرویس‌هایتان به مشتریان نیز استفاده کنید. اما برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی نکات مهمی وجود دارد که حتماً باید رعایت شود تا اثرگذار باشند:
  • از یک شخص برای ویدیوهای خود استفاده کنید. این باعث می‌شود مخاطبان با گذر زمان احساس آشنایی با آن فرد را به دست بیاورند و همین به ایجاد حس اعتماد در آن‌ها کمک می‌کند.
  • باید محتوای ویدیویی مفید و رایگانی را برای مخاطبان هدف خود خلق کنید. شما وقتی می‌توانید به عنوان یک برند معتبر در صنعت خود پذیرفته شوید که حس اعتماد عمیق‌تری را ایجاد کنید.

چگونه می‌توان از ویدیوها در تبلیغات ایمیلی استفاده کرد؟

استفاده از ویدیوها در ایمیل مارکتینگ شگفت‌انگیز است، اما چگونه باید آن را انجام داد؟ اگر هیچ ایده‌ای برای این کار ندارید، ما در ادامه چندین راهکار برای استفاده از ویدیوها در تبلیغات ایمیلی را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانند الهام‌بخش شما باشند.

۱. نمایش پشت صحنه

کسب و کار شما فراتر از نام برند است. افرادی در آن تلاش می‌کنند تا رضایت مشتریان را جلب کنند. تهیه کلیپی از پشت صحنه کسب و کار شما به مشترکان ایمیلی شما کمک می‌کند احساس نزدیک‌تری به برند شما پیدا کنند. آن‌ها می‌توانند به جز تبلیغات فانتزی و صفحات وب جذاب، تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که در پشت صحنه برای شادی و رضایت خودشان انجام می‌شود را ببینند.

۲. معرفی اعضای تیم

درست مثل ویدیوهای پشت صحنه، ویدیویی که در آن به معرفی اعضای تیم شما می‌پردازد هم می‌تواند چهره واقعی برند شما را به نمایش بگذارد. فرقی نمی‌کند تکنولوژی چقدر پیشرفت کرده است، انسان‌ها هیچوقت نمی‌توانند از طریق پیکسل‌ها به اندازه ارتباط چهره به چهره با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

۳. راهنمای استفاده از محصولات/خدمات

آموزش‌های مربوط به محصولات و خدمات شما یک راه بسیار ساده و در عین حال تأثیرگذار برای استفاده از ویدیو در تبلیغات ایمیلی هستند. ۷۰ درصد مصرف‌کنندگان برای درک محصولات و خدمات ترجیح می‌دهند به جای پست‌های وبلاگی یا اینفوگرافی‌ها، از ویدیوها استفاده کنند. هیچ‌کسی دوست ندارد برای فهمیدن یک محصول، چندین پاراگراف طولانی را بخواند. در حالی که انتقال آموزش از طریق ویدیوها بسیار آسان‌تر است.

جمع‌بندی

بهترین راه ارتباط با مخاطبان، استفاده از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ است. بازاریابی ایمیلی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از مؤثرترین روش‌ها برای نزدیک کردن ارتباط با مخاطبان، به دست آوردن اعتماد آن‌ها و افزایش فروش محصولات و خدمات، استفاده از ویدیو در ایمیل‌های تبلیغاتی است. در این مقاله بررسی کردیم که تبلیغات ایمیلی چیست، ایمیل مارکتینگ ویدیویی چه مزایایی دارد و از طریق چه راه‌هایی می‌توانید ویدیوها را در ایمیل‌هایتان برای مشتریان بگنجانید.

مهارت‌های استفاده شده

پیام ها