تبلیغات در لینکدین

معین کریمی
نمونه کار


زمان صرف شده

0 روز

مبلغ دریافتی

0 تومان

توضیحات

لینکدین (LinkedIn) یک شبکه اجتماعی مبتنی بر روابط اجتماعی است که از سال ۲۰۰۳ فعالیت خودش را با هدف به وجود آوردن فضایی برای کاربران صاحب یک حرفه یا کسب و کارهای مختلف آغاز کرد. و با توجه به حضور گسترده کسب و کارها و افراد ماهر، لینکدین به مکان بسیار خوبی برای بازاریابی تجارت به تجارت و تبلیغات هدفمند تبدیل شده است. هر روزه صدها هزار کاربر ایرانی با حضور در این شبکه اجتماعی تجربیات و دستاوردهای خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و برندهای مختلف هم از این فضا نهایت استفاده را می‌برند. تبلیغات در لینکدین مزیت‌های بسیاری را برای کسب و کار شما به همراه دارد. با تبلیغ در این شبکه اجتماعی آگاهی از برند خود را بالاتر خواهید برد و می‌توانید انتظار فروش محصولاتتان را داشته باشید. اما چرا تبلیغات در LinkedIn مهم است؟

چرا تبلیغات در لینکدین مهم است؟

لینکدین نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی که هر روزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم متفاوت است. کاربران آن قالباً شبیه پلتفرم‌های دیگری مثل اینستاگرام رفتار نمی‌کنند. معمولاً افرادی در این پلتفرم فعالیت می‌کنند که جزو کاربران حرفه‌ای فعال در مشاغل هستند یا آنکه برندهای سرشناسی هستند که برای افزایش آگاهی از برند خود در لینکدین حضور دارند. در حال حاضر بیش از ۳ میلیون کاربر ایرانی از این پلتفرم برای اشتراک‌گذاری انواع مطالب فردی و کاری و همینطور آشنایی با موقعیت‌های شغلی استفاده می‌کنند. بنابراین، کاربران در این پلتفرم نقش مهمی در کمپین‌های تبلیغاتی دارند. عموم کاربران این پلتفرم را دانشجویانی که به دنبال ورود به بازار یا مهاجرت تحصیلی هستند، افراد تازه وارد به بازار کار، افرادی که چند سالی در یک حوزه فعالیت می‌کنند و یا صاحبان کسب و کارهایی که به دنبال جذب نیرو هستند تشکیل می‌دهند. این حجم از کاربران باکیفیت، بستر بسیار خوبی را کسب و کارها به وجود آورده است تا از تبلیغات B2B بهره‌مند شوند.

تبلیغات در لینکدین چگونه انجام می‌شود؟

گرچه تعداد کاربران لینکدین با دیگر شبکه‌های اجتماعی عمومی مثل اینستاگرام قابل مقایسه نیست، اما یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این پلتفرم در ارتباط نگه داشتن کاربران هدف با فرد تبلیغ کننده است. به همین خاطر تبلیغات در لینکدین می‌تواند موفقیت چشمگیری را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. متأسفانه به علت تحریم‌های بین‌المللی، کاربران ایرانی قادر به استفاده از پلتفرم تبلیغات خود لینکدین به نام LinkedIn Ads نیستند. در واقع هیچ راهی برای تبلیغات با استفاده از این روش وجود ندارد. بنابراین تنها راه تبلیغ کردن، همکاری با اینفلوئنسرهایی است که در این شبکه اجتماعی اعتباری را برای خودشان کسب کرده‌اند و مخاطبان زیادی به دست آورده‌اند. بنابراین، تبلیغات در لینکدین باید درست مثل اینستاگرام و به صورت دستی انجام شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ در لینکدین

در چنین پلتفرم‌هایی که امکان تبلیغات سیستماتیک وجود ندارد، اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار جامعه، نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کنند. چرا که شما باید با استفاده از محبوبیتی که آن‌ها نزد کاربران دارند، محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید. این قضیه در مورد لینکدین هم صدق می‌کند. اینفلوئنسر مارکتینگ به سبک اینستاگرام، تنها انتخاب کاربران ایرانی برای تبلیغات در لینکدین است. در این روش شما باید فهرستی از کاربران تأثیرگذار و پرمخاطب این شبکه اجتماعی را جمع‌آوری کرده و با همکاری آن‌ها پست‌های تبلیغاتی را در این پلتفرم منتشر کنید. اما مذاکره با اینفلوئنسرها و قبول تبلیغات، به مهارت مذاکره بالایی نیاز دارد. یک آژانس تبلیغاتی بهترین گزینه برای انجام این کار است. آژانس تبلیغاتی دیما با اینفلوئنسرهای متعددی در LinkedIn همکاری دارد و می‌تواند با تعرفه‌های متعارف‌تری تبلیغات مشتریان را به آن‌ها بسپارد. به جز رهایی از دردسر پیدا کردن و مذاکره با اینفلوئنسرها و کنترل بهتر هزینه‌ها، یکی دیگر از مزایای سپردن کار به آژانس‌های تبلیغاتی، امکان دریافت مشاوره محتوایی توسط مشتریان است که به شما اجازه می‌دهد محتوایی تأثیرگذارتر را تولید و منتشر کنید. این کار می‌تواند نرخ تبدیل را بالاتر برده و تبلیغات را اثربخش‌تر کند. شما همچنین می‌توانید پس از انجام کمپین‌های تبلیغاتی، آمار و گزارش میزان اثربخشی آن را نیز از اینفلوئنسرهای مربوطه جویا شوید. با استفاده از این گزارش‌ها می‌توانید کمپین‌های بعدی موفق‌تر و اثرگذارتری داشته باشید. توصیه می‌کنیم برای تأثیرگذار بودن هر چه بیشتر تبلیغات، اول از همه برای کسب و کار خود یک پیج در لینکدین ایجاد کنید و اطلاعات مربوط به برند خود را در آن وارد کنید. سپس تبلیغات را به اینفلوئنسرها بسپارید و از طریق آن‌ها مخاطبان را به سمت پیج خود هدایت کنید. در غیر این صورت نباید انتظار تأثیرگذاری زیادی را از تبلیغات خود داشته باشید. کاربران LinkedIn افراد و کسب و کارهای حرفه‌ای هستند؛ بنابراین باید سطح فعالیت شما در لینکدین هم متناسب با ذائقه آن‌ها باشد. شما همچنین برای موفقیت هر چه بهتر کسب و کارتان می‌توانید پروفایل لینکدین خود را برای موتورهای جستجوگر بهینه‌سازی کنید و کلمات کلیدی را در بخش‌های مختلف پروفایل خود مثل عنوان یا تجربه کاری وارد کنید تا در کنار تبلیغات، بتوانید از طریق گوگل هم ورودی داشته باشید.

تبلیغات در لینکدین برای چه کسانی مناسب است؟

پیش از انجام این کار شما باید بررسی کنید که آیا اصلاً روش تبلیغات در LinkedIn مناسب کسب و کار شما هست یا خیر؟ اگر از بازاریابی تجارت به تجارت (B2B) برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید، لینکدین می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر برای جامعه هدف شما است و احتمال موفقیت کمپین تبلیغاتی شما بسیار زیاد است. در این روش یک کسب و کار، محصول یا خدمات خودش را به افراد حرفه‌ای یا کسب و کارهای دیگر می‌فروشد. اما اگر هدف شما از تبلیغات، فروش محصولات عمومی است، توصیه می‌کنیم از کانال‌های دیگر تبلیغاتی مثل اینستاگرام و یوتیوب استفاده کنید.

مهارت‌های استفاده شده

تولید محتوا
پیام ها